Страница 1 от 1

Как се пише длъжностна характеристика?

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2007, 20:09
от miminka
Здравейте!

В работата трябва да напиша трудова характеристика за човек, който ще бъде заместник управител на фирмата. Как се пише? Досега не съм го правила и ми е притеснено.

Благодаря ви много :pray:

МнениеПубликувано на: 19 Яну 2007, 00:40
от TsveT
Из статия на в. "Капитал", приложение "Кариери": http://www.karieri.bg/show/?storyid=261642

Важните компоненти на длъжностната характеристика

На първо място от нея трябва да става ясно наименованието на позицията, в кой отдел е и кой ще е прекият ръководител, на когото служителят ще трябва да се отчита. Т.нар. общо резюме определя отговорностите и всичко онова, което отличава конкретната длъжност от останалите. Около тридесет думи обикновено са достатъчни, за да се опишат най-общо отговорностите на човека, заемащ съответната позиция. Например: "Отговаря за обработването на първични счетоводни документи и...". Следва описанието на съществените функции и задължения. Това е най-трудната част от описанието, но тя трябва да бъде максимално ясна и прецизна. Защото именно въз основа на този компонент ще се прави оценка на служителя и на степента, в която той се справя с работата.

Функциите и задълженията се формулират въз основа на преките наблюдения на трудовия процес. Например за специалист "Личен състав" могат да бъдат изброени следните конкретни задължения: "В края на всеки месец проверява дали има промени в трудовите договори на персонала; всяко пето число на месеца дава стредносписъчен състав на топ мениджъра; всяко десето число от месеца представя справка на началник-отделите за отпуските на неговите служители."

Описанието на работата завършва с определянето на необходимите за нейното извършване квалификации. Те не са стриктно фиксирани и зависят от избора и преценката на натоварените с подбора, както и от културата на организацията. Възможно е в някои компании да държат на образователно ниво, на други места обаче за същата позиция да отдават приоритет на опита или на личнос­тните качества.

Описанието на работата представлява основата, върху която се формулират качествата и характеристиките на идеалния кандидат.

Успешно писане и дано материалът ти е от полза!