начало

Парламентът не успя и при шестия опит да си избере председател Парламентът не успя и при шестия опит да си избере председател

Как се пише длъжностна характеристика?

Трудовоправни казуси
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Как се пише длъжностна характеристика?

Мнениеот miminka » 18 Яну 2007, 20:09

Здравейте!

В работата трябва да напиша трудова характеристика за човек, който ще бъде заместник управител на фирмата. Как се пише? Досега не съм го правила и ми е притеснено.

Благодаря ви много :pray:
miminka
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 18 Яну 2007, 20:08

Мнениеот TsveT » 19 Яну 2007, 00:40

Из статия на в. "Капитал", приложение "Кариери": http://www.karieri.bg/show/?storyid=261642

Важните компоненти на длъжностната характеристика

На първо място от нея трябва да става ясно наименованието на позицията, в кой отдел е и кой ще е прекият ръководител, на когото служителят ще трябва да се отчита. Т.нар. общо резюме определя отговорностите и всичко онова, което отличава конкретната длъжност от останалите. Около тридесет думи обикновено са достатъчни, за да се опишат най-общо отговорностите на човека, заемащ съответната позиция. Например: "Отговаря за обработването на първични счетоводни документи и...". Следва описанието на съществените функции и задължения. Това е най-трудната част от описанието, но тя трябва да бъде максимално ясна и прецизна. Защото именно въз основа на този компонент ще се прави оценка на служителя и на степента, в която той се справя с работата.

Функциите и задълженията се формулират въз основа на преките наблюдения на трудовия процес. Например за специалист "Личен състав" могат да бъдат изброени следните конкретни задължения: "В края на всеки месец проверява дали има промени в трудовите договори на персонала; всяко пето число на месеца дава стредносписъчен състав на топ мениджъра; всяко десето число от месеца представя справка на началник-отделите за отпуските на неговите служители."

Описанието на работата завършва с определянето на необходимите за нейното извършване квалификации. Те не са стриктно фиксирани и зависят от избора и преценката на натоварените с подбора, както и от културата на организацията. Възможно е в някои компании да държат на образователно ниво, на други места обаче за същата позиция да отдават приоритет на опита или на личнос­тните качества.

Описанието на работата представлява основата, върху която се формулират качествата и характеристиките на идеалния кандидат.

Успешно писане и дано материалът ти е от полза!
TsveT
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 02 Окт 2006, 00:02


Назад към Трудово право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта


cron